Grafika – malé opakování

Tak jsem si zase kreslila. Chtěla jsem si namalovat paletu na nový způsob, ale musela jsem se pustit do větráčku. Ten zdaleka není hotov, ale už „skokově“ větrá, musím pořešit, aby to šlo hezky plynule.
Nicméně sinusovka na jiný způsob prošla. Osobně teda víc rozumím novému zdrojáku než původnímu 😀 a navíc je hezčí 😉

for k:=0 to pocetdilu do begin
       yr:=sin(xr);
       y:=GetMaxY/2-(yr*GetMaxY/2);
       LineTo(round(x),round(y));
       xr:=xr+dxr;
       x:=x+dx;
   end;

Sinus x
Zdrojáček:

Bresenhamův algoritmus pro přímku

   pi:=2*dy*x2-(2*dx*y2);
 for x:=0 to x2 do begin
   if (pi <=0) then begin
      PutPixel(x,y, red);
      pi:= pi+ (2*dy);
   end
   else begin
      PutPixel(x,y, white);
      y:=y+1;
      pi:= pi+ (2*dy) - (2*dx);
   end;
 end;

Na zvětšeném obrázku je hezky vidět barevný přechod podle toho, jakou „větěv“ zrovna algoritmus kreslí. U tohohle kódu jsem spíše nakloněna tomu se ho naučit zpaměti, protože dostupná odvození se mi moc nelíbí. Všichni prostě opisují od Žáry. Nejstravitelněji se mi jeví Computer Graphics – přidáno nově do odkazů. 🙂
Bresenhamův algoritmus pro přímku
Zdrojáček