Tak jsem si zase kreslila. Chtěla jsem si namalovat paletu na nový způsob, ale musela jsem se pustit do větráčku. Ten zdaleka není hotov, ale už „skokově“ větrá, musím pořešit, aby to šlo hezky plynule.
Nicméně sinusovka na jiný způsob prošla. Osobně teda víc rozumím novému zdrojáku než původnímu 😀 a navíc je hezčí 😉
for k:=0 to pocetdilu do begin yr:=sin(xr); y:=GetMaxY/2-(yr*GetMaxY/2); LineTo(round(x),round(y)); xr:=xr+dxr; x:=x+dx; end;
Bresenhamův algoritmus pro přímku
pi:=2*dy*x2-(2*dx*y2); for x:=0 to x2 do begin if (pi <=0) then begin PutPixel(x,y, red); pi:= pi+ (2*dy); end else begin PutPixel(x,y, white); y:=y+1; pi:= pi+ (2*dy) - (2*dx); end; end;
Na zvětšeném obrázku je hezky vidět barevný přechod podle toho, jakou „větěv“ zrovna algoritmus kreslí. U tohohle kódu jsem spíše nakloněna tomu se ho naučit zpaměti, protože dostupná odvození se mi moc nelíbí. Všichni prostě opisují od Žáry. Nejstravitelněji se mi jeví Computer Graphics – přidáno nově do odkazů. 🙂
Zdrojáček